Soslu Dana Ciğer ve Haşlanmış Sebzeler



Eh artık ara sıra da olsa yemek yapıyorum. Bu da dün akşamın mönüsüydü. Yine yabancı sitelerde ciğer tarifleri aradım, daha önce arnavut ciğeri yapmıştım,  bu sefer değişik olsun diye.  O kadar çok değişik ciğer tarifi varmış ki şaşırdım. Hele tavuk ciğerinden bir çeşit ezme yapıp ve ekmeğe sürüp yenmesine çok şaşırdım, yine bu ezmeyi farklı yemeklere sos olarak da kullanıyorlar.



Benim aradığım sulu bir sosla servis edilen ciğer idi. Tabi tarife yine birebir aynı uyamadım, haftalık alışverişimize çıkmamıştık dün evde ne kaldıysa yaptım.
Bir miktar yemeklik doğranmış soğan ve sarımsağı yağda kavurdum. Biraz mantar ve iki domates rendesi ekleyip pişirdim. İçine şarap yerine bir kç damla sirke, ve baharat olarak hafif acı olsun diye pul biber ve karabiber tabi bir de tuz ekledim.
Sos çok güzel oldu da ciğere pek yakışmadı galiba. Yine de fena değildi. Ha sahi ciğeri de az yağda kavurdum. Kızartmadım, malum diyet halleri.



Salata yapmaya üşendiğim zamanlarda haşlanmış sebzeler benim çok kolayıma geliyor. Derin dondurucuma koyduğum karnıbahar, brokoli ve mısırları haşladım.



Sarımsaklı ve dereotlu sosa batırıp yedik. Harika oluyor.

Afiyet olsun.
SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

8 enfes yorum:

CANDAN TARİFLER dedi ki...

HARİKA BİR MENÜ OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK ...

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

Benim dana ciğeri için pratik bir tarifim var. Doğranmış ciğerleri az su ve az yağ ilavesi ile tencerede ara sıra karıştırarak pişiriyorum. Sonra doğranmış mantar, kimyon ve tuz ilave ediyorum. Suyunu çekene kadar pişiriyorum. Bizim en sevdiğimiz ciğer usulü. Bi dahakine denemeni öneririm. Sevgiler...

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

Ben bunları tabaklarıyla beraber yerim yahu:)

Paşa dedi ki...

:)))) yorumdaki gibi bende tabağıyla yerim:)ellerine sağlık...

Papatya Prenses dedi ki...

Çok iştah açıcı bir görüntü bu..
Ciğeri yumuşatmak için sirke de beklet yarım saat..

Bir de diyette sakatat yenmez ki:)

Ellerine sağlık:)

Mavianne dedi ki...

ooo ağzım sulandı
harika görünüyor bu yemekler

NeSTaL dedi ki...

ya blogum da güncellemeler göstermiyoor.:(( ay harika gözüküyorlar bayıldıım. :)

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

vallahi çok lezzetli görünüyor..özellikle salata..ellerine sağlık