Ana içeriğe atla

Hünkar Beğendi, Kıtır Ekmek, Piyaz, Hardallı Yumurta

Dün akşam yaptığım yemeklerin resmini çektim. Artık eskisi gibi özenli yemekler yaptığım için Ce halinden çok memnundu.

Hünkar Beğendi

En iyi yaptığım yemeklerden biridir. İşten eve gider gitmez patlıcanları ocağa közlenmesi için koyarım. Sonra üstümü değiştirir mutfağa koşup yemeğe devam ederim. Dün mutfağa girip tüm işlerimi bitirmek 45 dakkamı aldı.

Yemek üç temel aşamadan oluşuyor. Patlıcanlar, beşamel sosu, ve et yemeği.

İki orta boy soğanı düdüklü tencerede biraz salça ile kavurduktan sonra (tabiki sıvı yağ yada zeytin yağı ile), yarım kilo kuzu soteyi de ilave ederek, tuz, karabiber, kekik ile kavuruyorum. Küp küp doğranmış iki domatesi de koyduktan sonra su ekleyip pişmeye bırakıyorum. (Ama akşam domates eklemeden kapağı kapatmışım unuttuğumu sonradan farkettim)


 Diğer yanda közlenmiş patlıcanları püre haline getirdikten sonra sosu yapmaya başlıyorum. Patlıcanlar fırında da közlenebilir ancak ben ocak üstünde olanını daha lezzetli buluyorum. Ateşin teması ile oluşan hafif yanık tat fırında olmuyor.



Beşamel sos için yarım kilo sütü yaklaşık 3 çorba kaşığı unla karıştırıp muhallebi yapıyorum. İçine tuz ve biraz karabiber ekledikten sonra kaynamaya başladığında bir kibrit kutusu kadar kaşar (yada dil) peynirini küçük küçük doğrayıp eritiyorum. Bu sosun içine ekstra margarin ya da tereyağı katmıyorum ama isteyen katabilir. Süt ve peynir içindeki yağ bana göre yeterli. Yukarıdaki resim patlıcanlar katılmadan önceki görünüşü.
Ocağı kapadıktan hemen sonra sıcakken püre haline getirilmiş patlıcanları ekleyip karıştırıyorum. Bu da karıştırıldıktan sonraki resim.
Kıtır Ekmek


Geçen günden kalan bir miktar çorbaya kıtır ekmek yaptım. Elinizdeki bayat ekmekleri küp şeklinde doğrayıp fırında yada yağsız tavada ocağı az açarak kızartın. Kıtır ekmekleri bir kavonoza koyup sakladığınızda uzun süre dayanır ve her akşam çorbaya ilave edebilirsiniz. Ben sadece o akşam için iki dilim ekmekle ocakta yaptım. Sabırsız davranıp altını fazla açtığım için birazcık yandılar.
Piyaz 


Dün akşam çorba ve hünkar beğendi yanına bir yemek daha yapmalıydım. Düşündüm de hem salata hem yemek yapmak yerine doyurucu bir salata olsun. Derin dondurucumda bulunan haşlanmış fasülyeleri çıkarıp, soğan, domates ve maydonoz doğradım. Malesef soğanı ince kıyma özürlüyüm. Ama bol limon ve zeytinyağı ile tadı harikaydı. Resimde küçük bir tabak görünüyor ama koca bir kase vardı yemekte.
Bakliyatlarımı genelde (fasülye nohut ve barbunya ) aldıktan sonra tamamını haşlayıp poşetlere ayırark dolaba koyuyorum. Fasülyeleri ise piyazlık daha küçük poşetler ve yemeklik daha büyük poşetler yapıyorum. Böylece işten gelince bakliyat yemekleri çok kısa sürede olabiliyor.
Hardallı Yumurta
Bunu da dün sabah kahvaltıda hazırlamıştım. Sabahın 7.30 unda pek şık olmadı ama paylaşmaya değer. Bir de fotoğraf makinasını pili bitmişti cep tel ile çektim. Hardal da az kalmış o yüzden sürekli bir görüntüsü olmadı.
Uzun zaman önce bu tarifi biryerlerde görmüştüm ama malesef hatırlamıyorum. Denedikten sonra haşlanmış yumurtayı başka şekilde yiyemiyoruz. Hardalı çok kullanan ve seven biri değilim. Sadece yumurtaya inanılmaz yakışıyor.

Yorumlar

VİRGO dedi ki…
ellerinize sağlık gece hanım nefis olmuş yemekleriniz...
Adsız dedi ki…
Yemekler çok güzele benziyor denemek lazım :))Yine acizane bir tavsiyem olacak resimlerde flaş kullanmayın makinanın arkasından bir ışık tutsanız bile daha şık durur ben genelde masa lambamı kullanırım :)) odaklamayı tam düzenledikten sonra çekim tuşuna basarsanız tabak üzerinde daha büyük bir netlik alırsınız ..tamamen acemi bir fotocudan tavsiyelerdi bunlar hadi kolay gelsin yeniden..
NeS dedi ki…
ooooh ne güzel valla. hem bu arada yemek yapmak hem de resimleri çekmek ile uğraşmak epey oyalayıcı olsa da, sonuç yani afiyetle yemesi en güzel kısmı olsa gerek :)
Betül dedi ki…
her biri çok leziz görünüyor, patlıcanı ben de ocakta közlendiğinde daha lezzetli buluyorum, hardallı yumurtayı da hiç denemedim, aklıma yazdım, denerim, ellerine sağlık gececim, cidden çok çalışkan ve maharetlisin.
Paşa dedi ki…
oh maşallah yemeklere bak yemede yanında yat desem Ce çok şanslı bence kolay gelsin....
Unknown dedi ki…
maşallah.. bu ne hız?
lezzetler doluşmuş buraya..
ellerine sağlık.
Unknown dedi ki…
Hepsi birbirinden şık ve leziz ellerinize sağlık sevgiler...
manii dedi ki…
Gerçekten hızına hayran kaldım...kıtır ekmekler içinde minik bir tavsiyede benden,bayat ekmeklerini küp küp kesip kızartırken ufak bir kase içine biraz su ,bir iki kaşık yağ ve sevdiğin baharatları karıştır nane,kekik,kırmızı toz biber vs.bu sudan ekmeklerin üzerine serpiştir öyle kızart çorbaların üstünde nefis oluyor,ben böyle yapıyorum...
SMİLENA dedi ki…
ellerine sağlık canım .hepsi nefis görünüyor.kilolara dikkat et.beyler beğenecek diye kilo alanlardanım ben
GeCe dedi ki…
kilo sorunum var biraz ama kendi yemeklerimden değil hazır yemeklerden, mesela dün akşam bu yemeklerin yanında hiç ekmek yemedik (genelde sadece kahvaltıda bir dilim yeriz ikimiz de bir daha yemeyiz ) ve yağları mümkün olduğunca az kullanıyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yufkalı Lazanya

Kaç gündür yemek yapmadım doğru dürüst, hem kalan yemekler vardı, hem de birgün annemlerde kalmıştık. Bu gün sevgililer günü olması nedeniyle dün akşamdan sevgililer günü haftasonu kutlamalarına başladım. Eşime ufak bir hediye aldım ve sevdiği bir yemeği yapmak istedim. Daha önce çokça yaptım ama tarifimi yazdığım kağıdı kaybetmişim. Dün internetten baktım yine ancak eskiden nasıl yaptığımı hatırladım ve ona göre yaptım. Resimde görülen oval borcam için kullandığım malzeme miktarlarını yazacağım. Lazanyayı yufka ile yapıyorum çünkü küçücük lazanya makarnası çok pahalıydı ilk araştırdığımda. Bize lazım olan ise onun üç katı ben de yufkalı denedim ve hep öyle yapıyorum. Malzemeler: Katlara koymak için 4 yufka ; İç harcı için, 250 gr kadar kıyma, 2 soğan, 2 havuç rendesi, 10-15 tane mantar, 4-5 adet sarımsak, tuz, kekik, karabiber, fesleğen, kavurmak için sıvıyağ Beşamel sos için, 1,5 litre süt, 6-7 çorba kaşığı tepeleme un, tuz, biraz margarin, biraz karabiber (isteğe bağ

Lahanalı Makarna

Dün lahanaları çöpe gitmekten kurtarmak için ne yapsam diye düşündüğümü söylemiştim. Sarma ve salata dışında beyaz lahanayı pek tüketemiyoruz biz. Dün yabancı sitelerden araştırdım. Farklı tarifler var çok sayıda ama etle servis edilen olmasını istemiyorduk. Bu haftayı sebze haftası ilan etmiştik. Daha sonra makarnalı bir tarife rasladım. Neden olmasın dedik ve beraber yaptık eşimle. Kesinlikle daha sık yapılacak. Çünkü lahana tadını fazla almadan hoş bir lezzet elde ettik. Tarifi elbette biraz değiştirdik. Yakışacağını düşündüğümüz şeyleri ilave ettik. Yapılışına gelince. Küçük bir kuru soğanı piyazlık doğradım, lahanaları ince ince dilimledim, 1 havucu rendeleyip ilave ettim. Bunları az zeytinyağında kısık ateşte kavurdum. Sebzeleri fazla öldürmeyecek şekilde. İçine 4-5 sarımsak doğradım, pul biber ve karabiber ilave ettim. Ateşten almaya yakın ise küp küp doğranmış iki domatesi ve bol maydanozu ilave ettim. Birinci resimdeki nefis karışım çıktı ortaya. Daha sonra haşlanm

Girit Usulü Patates

Adının bu olduğundan emin değilim zira internette bu adla kayıtlı hiç yemek yokmuş. Kayınvalidem yapar bu yemeği ve o söylemişti, bu yüzden ona güvenerek bu ismi veriyorum. Ce gittiğinden beri yemek neredeyse hiç yapmıyorum, daha çok atıştırmalık hafif yiyecekler hazırlıyor, ya da başka yerde yemiş oluyorum. Bu Pazar evimde, fazla malzeme kalmamış ve sıcaktan canım birşey yemek istemiyorken, keyifle yiyebileceğim tek yemek bu. Aslında orjinalinde, arpacık büyüklüğü (yada biraz daha irisinden) dilimlenmemiş bütün halde soğanlar ve yine minik sarı patatesler var. Bunlar bütün olarak zeytinyağı ile birlikte ateşe konuyor ve kendi suyunda pişiyor. Ancak ben evde iri soğanlar olduğu için onları iri parçalara böldüm, patatesim yine sarı patatesti ama büyük oldukları için onları da doğradım. Kapalı kapak ile bir tencerede (mümkünse yapışmayan bir tencere) pişiriliyor. Ateş çok kısık olmayacak (ben ilk başta harlı, sonra orta ateşte pişiriyorum) çünkü özelliği o ki, soğanlar ve patatesler