Ana içeriğe atla

Çiğ Börek



Bilgisayarım bozukluğu sebebiyle kaç gündür doğru dürüst yazı giremedim. İlk başta 5 dakkada bir kilitlenmeler başladı, her seferinde yeniden başlatıyordum ve en sonunda da bir daha başlamadı :)

Genelde resimleri akşam çeker sabah yayınlardım bu böreği de Salı akşamı yapmıştım.

İşten gelince yapıldığı ve fazla vakit olmadığı için o kadar da düzgün açamamıştım. Ama tadı güzeldi. Artık çiğ böreği uzman olacak kadar çok yaptım diyebilirim.

Hamuru için un tuz su karıştırılıp yumuşak bir hamur elde edilir ve açılır, ister tek börekli bir yufka ister büyük açılıp kesilebilir. Ben tek böreklik açıyorum çünkü fazla yerim yok ve merdane ile açtığımdan pek büyümüyor.

Harcı için soğan, kıyma, maydanoz, tuz, karabiber karıştırılır ve yufkanın arasına konup kızgın yağda pişirilir.

İLk başlarda pişmeyeceğini düşünerek harcını önceden kavuruyordum. Ancak gerçek çiğ börek adı üstünde çiğ kıymadan yapılıyor ve cesaret edip çiğden yaptım. Şaşırtıcı ama pişiyor ve böylesi daha lezzetli oluyor.

İş günü yemeği olarak düşünmek zor ama, bu yemeği hazırlarıp pişirmem 45 dakikamı aldı ve çıkan börek sayısının 20 kadar olduğunu söylemeliyim. Yani 5 taneyi 45 dakikada yapmadım :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hünkar Beğendi, Kıtır Ekmek, Piyaz, Hardallı Yumurta

Dün akşam yaptığım yemeklerin resmini çektim. Artık eskisi gibi özenli yemekler yaptığım için Ce halinden çok memnundu.

Hünkar Beğendi

En iyi yaptığım yemeklerden biridir. İşten eve gider gitmez patlıcanları ocağa közlenmesi için koyarım. Sonra üstümü değiştirir mutfağa koşup yemeğe devam ederim. Dün mutfağa girip tüm işlerimi bitirmek 45 dakkamı aldı.

Yemek üç temel aşamadan oluşuyor. Patlıcanlar, beşamel sosu, ve et yemeği.

İki orta boy soğanı düdüklü tencerede biraz salça ile kavurduktan sonra (tabiki sıvı yağ yada zeytin yağı ile), yarım kilo kuzu soteyi de ilave ederek, tuz, karabiber, kekik ile kavuruyorum. Küp küp doğranmış iki domatesi de koyduktan sonra su ekleyip pişmeye bırakıyorum. (Ama akşam domates eklemeden kapağı kapatmışım unuttuğumu sonradan farkettim)


 Diğer yanda közlenmiş patlıcanları püre haline getirdikten sonra sosu yapmaya başlıyorum. Patlıcanlar fırında da közlenebilir ancak ben ocak üstünde olanını daha lezzetli buluyorum. Ateşin teması ile oluşan hafif yanık…

Yufkalı Lazanya

Kaç gündür yemek yapmadım doğru dürüst, hem kalan yemekler vardı, hem de birgün annemlerde kalmıştık. Bu gün sevgililer günü olması nedeniyle dün akşamdan sevgililer günü haftasonu kutlamalarına başladım.

Eşime ufak bir hediye aldım ve sevdiği bir yemeği yapmak istedim. Daha önce çokça yaptım ama tarifimi yazdığım kağıdı kaybetmişim. Dün internetten baktım yine ancak eskiden nasıl yaptığımı hatırladım ve ona göre yaptım.



Resimde görülen oval borcam için kullandığım malzeme miktarlarını yazacağım. Lazanyayı yufka ile yapıyorum çünkü küçücük lazanya makarnası çok pahalıydı ilk araştırdığımda. Bize lazım olan ise onun üç katı ben de yufkalı denedim ve hep öyle yapıyorum.

Malzemeler:

Katlara koymak için 4 yufka ;

İç harcı için, 250 gr kadar kıyma, 2 soğan, 2 havuç rendesi, 10-15 tane mantar, 4-5 adet sarımsak, tuz, kekik, karabiber, fesleğen, kavurmak için sıvıyağ

Beşamel sos için, 1,5 litre süt, 6-7 çorba kaşığı tepeleme un, tuz, biraz margarin, biraz karabiber (isteğe bağlı)

Bir de kaşar pe…

Çikolatalı Puding

Diyetteyim ama arada canım tatlı çekiyor. Böyle anlarda en ideal tatlı pudingdir benim için. Hem çikolatalııııı hem de sütlü tatlı. Diyetisyenime 3 haftada bir gidiyorum ve 3 hafta içinde birkaç porsiyon tatlı yememde sakınca olmadığını söylemişti.



Pudinge gördüğünüz üzere bol bol poz verdirdim. Böylece farklı renk örtülerle nasıl bir izlenim bıraktığına dair bir fikrimiz oluşur.



Pudingi yapmak kolay, hazır yapıyorum ben ama hazır istemezseniz, un (yada nişasta) şeker, kakao sütle karıştırılır, biraz da margarin atıyorum içine ben. Kıvamı gelene kadar karıştırılır. Üzerine bir kağıdı kalp şeklinde keserek hindistan cevizi döktüm, şekilli oldu.



Asıl gelmek istediğim konu ise pudingin kalorisi. Piştikten sonra 100 gr puding 134 kcal yazıyor üzerinde. Ben yarım yağlı sütle yapıyorum 100 kcal olsun. Bir kasede ortalama 200 gr olsa 200 kcal aldım.

Şimdi evde olan çikolataların üzerindeki değerlere bakıyorum. Mesela evde Albeni vardı, 100 gramı 486, 1 paket 194 kalori imiş. Bir de Çokonat …