Ana içeriğe atla

Brokoli ve Karnıbahar Kızartması


Brokoli kızartmasını ne zmandır denemek istiyordum. Akşam karnıbaharları kızartmak için hazırladığım sostan kalınca bir miktar da brokoli kızarttım. Tadı karnıbahara göre daha güzel oldu. Karnıbaharın o mayhoş tadı onda yok. İkimizde onu daha çok sevdik. Bundan sonra yan ürün değil ana ürün olacak soframızda kendileri.

 

Karnıbahar ve brokoliyi aldıktan sonra haşlayıp derin dondurucuya koyuyorum. Çünkü tek seferde tüketemiyoruz. Akşam dondurucudan bir poşet çıkardım. Yaklaşık 4 çiçekten bu kadar çıktı.


Karnıbaharları yatay olarak dilimleyip, un yumurta su ve tuzdan oluşan karışıma bulayıp kızartıyorum. Bazen içine başka baharatlarda katıyorum karabiber ve pul biber gibi. Ama yanına muhakkak sarımsaklı yoğurt olmalı. Tek başına çok cazip olmuyor.



 Bir diğer yemeğim de zeytinyağlı barbunya idi. Yine haşlanmış olarak dolaba koyduğum için çıkardım, soğanı salça ile kavurup biraz küpü küp doğranmış patates de ekleyerek pişirdim. Bakliyat yemeklerim nedense az sulu oluyor. Ben kendimi unutup bilgisayara dalmışken suyu bitiveriyor.

Yorumlar

Ayca Karaoglan dedi ki…
Karnıbahar kızartmasını çok severim. Brokoli hiç denemedim. Zaten dediğin gibi iki kişi olunca hemen bitmiyor. Mutlaka dolapta saklamak gerekiyor. Barbunyaya da bayılırım, üzerine de bol limon ohh :) Eline sağlık...
NeS dedi ki…
görüyoruz ki sağlıklı beslenmeye çok önem veriyorsunuz :) diğer sitelerdeki yemek tariflerine benzemiyor. benzersizliğin ile de tariflerinle de bir numarasın. bu arada brokoliye karşı bir antipatim var karnıbahardan daha güzel oldu deyince acaba senin yaptığın gibi denersem sevebilir miyim merak ettim doğrusu...
Paşa dedi ki…
ah ah karnıbahar kızartmasını severim de vede bir tek ben yerim geçenklerde seninle yapmıştık...brokolı denemek lazım sen böyle değişik fikir üret biz inş. yaparız...ellerine sağlık
Ayşe dedi ki…
Ilk yorumum bu buraya sanirim. Ama inan hergun ugruyorum, muthis gorsel sowu izliyorum, sicacik tariflerini okuyorm. Tariflerin ve anlatimin cok hos, iyi dusunmussun boyle bir blogu, ellerine saglik. Dun bende brokoli salatasi yaptim, birkac tane artti onlarida cig olarak dolaba kaldirmistim, hic kizatmasini denememistim, kizartmasini yapayim en iyisi onlarin da.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yufkalı Lazanya

Kaç gündür yemek yapmadım doğru dürüst, hem kalan yemekler vardı, hem de birgün annemlerde kalmıştık. Bu gün sevgililer günü olması nedeniyle dün akşamdan sevgililer günü haftasonu kutlamalarına başladım. Eşime ufak bir hediye aldım ve sevdiği bir yemeği yapmak istedim. Daha önce çokça yaptım ama tarifimi yazdığım kağıdı kaybetmişim. Dün internetten baktım yine ancak eskiden nasıl yaptığımı hatırladım ve ona göre yaptım. Resimde görülen oval borcam için kullandığım malzeme miktarlarını yazacağım. Lazanyayı yufka ile yapıyorum çünkü küçücük lazanya makarnası çok pahalıydı ilk araştırdığımda. Bize lazım olan ise onun üç katı ben de yufkalı denedim ve hep öyle yapıyorum. Malzemeler: Katlara koymak için 4 yufka ; İç harcı için, 250 gr kadar kıyma, 2 soğan, 2 havuç rendesi, 10-15 tane mantar, 4-5 adet sarımsak, tuz, kekik, karabiber, fesleğen, kavurmak için sıvıyağ Beşamel sos için, 1,5 litre süt, 6-7 çorba kaşığı tepeleme un, tuz, biraz margarin, biraz karabiber (isteğe bağ

Lahanalı Makarna

Dün lahanaları çöpe gitmekten kurtarmak için ne yapsam diye düşündüğümü söylemiştim. Sarma ve salata dışında beyaz lahanayı pek tüketemiyoruz biz. Dün yabancı sitelerden araştırdım. Farklı tarifler var çok sayıda ama etle servis edilen olmasını istemiyorduk. Bu haftayı sebze haftası ilan etmiştik. Daha sonra makarnalı bir tarife rasladım. Neden olmasın dedik ve beraber yaptık eşimle. Kesinlikle daha sık yapılacak. Çünkü lahana tadını fazla almadan hoş bir lezzet elde ettik. Tarifi elbette biraz değiştirdik. Yakışacağını düşündüğümüz şeyleri ilave ettik. Yapılışına gelince. Küçük bir kuru soğanı piyazlık doğradım, lahanaları ince ince dilimledim, 1 havucu rendeleyip ilave ettim. Bunları az zeytinyağında kısık ateşte kavurdum. Sebzeleri fazla öldürmeyecek şekilde. İçine 4-5 sarımsak doğradım, pul biber ve karabiber ilave ettim. Ateşten almaya yakın ise küp küp doğranmış iki domatesi ve bol maydanozu ilave ettim. Birinci resimdeki nefis karışım çıktı ortaya. Daha sonra haşlanm

Girit Usulü Patates

Adının bu olduğundan emin değilim zira internette bu adla kayıtlı hiç yemek yokmuş. Kayınvalidem yapar bu yemeği ve o söylemişti, bu yüzden ona güvenerek bu ismi veriyorum. Ce gittiğinden beri yemek neredeyse hiç yapmıyorum, daha çok atıştırmalık hafif yiyecekler hazırlıyor, ya da başka yerde yemiş oluyorum. Bu Pazar evimde, fazla malzeme kalmamış ve sıcaktan canım birşey yemek istemiyorken, keyifle yiyebileceğim tek yemek bu. Aslında orjinalinde, arpacık büyüklüğü (yada biraz daha irisinden) dilimlenmemiş bütün halde soğanlar ve yine minik sarı patatesler var. Bunlar bütün olarak zeytinyağı ile birlikte ateşe konuyor ve kendi suyunda pişiyor. Ancak ben evde iri soğanlar olduğu için onları iri parçalara böldüm, patatesim yine sarı patatesti ama büyük oldukları için onları da doğradım. Kapalı kapak ile bir tencerede (mümkünse yapışmayan bir tencere) pişiriliyor. Ateş çok kısık olmayacak (ben ilk başta harlı, sonra orta ateşte pişiriyorum) çünkü özelliği o ki, soğanlar ve patatesler