Pamuk Patates Kızartması



Patates kızartmasını herkes gibi bende çoookk seviyorum ve çoğu zaman da yemek istiyorum. Ancak yağı ve kalorisi bakımından kendimi sınırlıyorum genelde. Dün akşam diğer yemeklerin yanına böyle birşey yapmak aklıma geldi ve sonuçtan memnun kaldım.



Belki sizde yapıyorsunuzdur bilemem, patatesleri küp küp doğradım, çok az yağ ile kendi suyunda harlı ateşte pişirmeye bıraktım. Kapağı mutlaka kapalı tutmalıyız ki buhar dışarı kaçmasın.



Tadı aynı kızartma gibi oldu, ama yumuşacık pamuk gibi. O yüzden bu ismi vermek istedim. Bazı yanık kısımlar hafif kıtırlı idi ama içi yumuşacık. Tencereye yapışmaması için teflon tencere kullanmanız önerilir, yoksa benim gibi çelik tencereye yapışan kalıntıları çıkarmakla zaman kaybedebilirsiniz.

Bundan sonra daha sık yapacağım ben de , eminim özellikle çocuklar çok seveceklerdir.
SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

16 enfes yorum:

Haydi mutfağa dedi ki...

bana da kayınvaldem anlattı yapımını.
canım istediğinde hemen yapıyorum. tadı harika oluyor. hem hafif, hem leziz...

Paşa dedi ki...

amanın patateslerde mis gibi duruyor ben emreye hep yapıyorum birde tavuk koy bak içine..süper oluyor biraz limon sık ve köri at içine yemeğe doyamazsın:)

NeSTaL dedi ki...

harika valla. denemeliyim bende. :) afiyet olsun...

3prenses dedi ki...

aynen olmasada bir benzerini yapıyorum bende.ama bunu deniyicem.ellerine sağlık.patatesin her türlüsüne bayılıyırum bende.

Tijen dedi ki...

Pek severim. Eskiden bazen mantarlı ve soğanlı yapardım. Bazen de yumurtalı...

MAVİANNE dedi ki...

süper görünüyor
iştah açıcı
deniyeceğim

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerinize saglik. Sevgiler.

NeSTaL dedi ki...

Yaptım canım ve afiyetle yedim. Çabucak oluyor hem lezzetli hem de hafif. :)

NeSTaL dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Gelin Ayşe dedi ki...

Hmmm buna benzer bir tarifide kuzenim denemisti. Ama o su koyuyordu yanlis hatirlamiyorsam. Eminim Asudede cok sevecek. Denicem belki yarin : )

Gelin Ayşe dedi ki...

Ay ablacim bide bisi soylicem, sanki onceki sablonun daha guzeldi gibi, en azindan headeri cok guzeldiii. Buda guzel ama digeri sanki biraz daha guzeldi, belkide gozum ona alistigi icndir bilmiyorumki.

Cocukla Cocuk dedi ki...

yurttayken yumurtalı yapardık bundan unutmustum, deneyeyim, ellerine sağlık

!LkNuR dedi ki...

merabalar benimde ilgimi çekti bu tarif daha önce hiç yemedim buda yağda kızarıyor anladığım kadarıyla normal kızartmadan farklı kılan ne acaba yapmakta istiyorum herkes çok güzel yorum yazmış ben niye anlayamadım diye bi kaç kez daha okudum ama yine anlayamadım:)

GeCe dedi ki...

orjinal bir yönü yok fazla aslında sadece çok az yağ ile yapılabilmesi ve tadının ise normal kızartma gibi olması aynı zamanda da biraz da haşlama gibi ikisinin karışımı çok hafif ve lezettli oluyor

!LkNuR dedi ki...

en kısa zamanda deneyeceğim teşekürler:)

Pınar dedi ki...

Çok yaparım ama nasıl yaparım aynı şekilde patatesleri çok az çağ ile kendi suyunda muhakak kapağı kapalı pişiririm ... öte yansa kaç kişilk yapacaksam ona göre yumurta kırarım yumurtanın içine bez peynir (( kaşara ebnzerdir ama kaşar deil varsa kaşarda olabilir) küçük küçük doğarım tuz kimyon pul biber atarım vu yumurtayı iyice çırparım kek hamurunu çırpar gibi peynirlerde ezilir..ve patates olunca üzerine döker yumurta olunca ocaktan alırım ve enfes mükemmel bir tat olur tavsiye ederim..Emeğinize sağlık