Ana içeriğe atla

Yoğurtlu Yumurta (Çılbır)



Acil karın acıkmalarında, kısa sürede yapılabilecek ve ekmeğinizi bana bana parmaklarla yenilecek bir yemek bu. Biz yoğurtlu yemek diyoruz ama çılbır tarifleri diye arayınca da benzer görüntüler çıkıyor. Oysa çılbır Vikipedia'ya göre içinde et ve yufka bulunan daha farklı bir yemekmiş ki, ben de içinde başka şeyler olduğunu da biliyordum.




Önce ocakta veya kettle da suyu kaynatıp, fokurdayan suyun içine yumurtayı kırın (ben tek kişilik yaptım ama aynı anda tencereye birden fazla yumurta kırabilirsiniz, tek tek yapmanıza gerek yok). Sonra köpürecek, taşacak (aman dikkat) ve yumurta pişecek. Bu aşamada iki seçenek var, ya sarısı tamamen sertleşmiş, ya da patladığında akacak kadar sıvık. Bu sizin zevkinize kalmış. Ona göre pişirme süresini ayarlayın, aynen haşlama gibi. Yumurtayı alırken tencerede bazı köpüren yumurta beyazları kalacak, hepsini almıyoruz sadece bütün halde olan kısmı alıyoruz, diğer kısımlar görüntü açısından da pek hoş değil.




Sonra ayrı bir kapta sarımsaklı yoğurt hazırlayın ve pişen yumurtayı tabağa alıp, yoğurda gömün.




Üzerine tereyağ, margarin yada sıvıyağda yakılmış toz biber dökün.




Ve ekmeğinizi bana bana yiyin.

Afiyet olsun :)

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Canım benim çılbıra bayılırım elle
rine sağlık öpüyorum.
NeS dedi ki…
iyi aklıma getirdin valla hep aynı yumurta yapıp yemekten sıkılmıştım. :)
e. t. dedi ki…
bizde buna çılbır deriz.
yumurtayı haşlayıp yoğurdun içine doğrayıp, üzerinede tereyağ yerine kaymak kavurup dökeriz, sonrada aynen dediğin gibi parmaklarımzı yeriz :)
ayh inşallah eve gidince mutlaka yapmam lazım !
Krnc dedi ki…
Ben yumurtayı bol yağda kızartıp tabağa alıyorum ve üstüne sarımsaklı yoğurdu ekliyorum ve en üste de biberli yağ döküyorum enfes oluyor:)
Elinize sağlık,harika görünüyor(:
Meri'nin Mutfağı dedi ki…
Bir yumurta ancak bu kadar lezzetli görünebilir.Elinize sağlık.
LeylaK dedi ki…
çok hoş bir bloğunuz var bayıldım :) ayrıca tarif de fotoğraflar da harika. ellerinize sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...
www dedi ki…
Dukan diyeti yapan eşime, protein yüklü bir tarifi olduğu bu güzel lezzeti denedim; beğenildi. Blogumda da yayınladım tarifinizi. Çok teşekkürler! Ellerinize sağlık!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yufkalı Lazanya

Kaç gündür yemek yapmadım doğru dürüst, hem kalan yemekler vardı, hem de birgün annemlerde kalmıştık. Bu gün sevgililer günü olması nedeniyle dün akşamdan sevgililer günü haftasonu kutlamalarına başladım. Eşime ufak bir hediye aldım ve sevdiği bir yemeği yapmak istedim. Daha önce çokça yaptım ama tarifimi yazdığım kağıdı kaybetmişim. Dün internetten baktım yine ancak eskiden nasıl yaptığımı hatırladım ve ona göre yaptım. Resimde görülen oval borcam için kullandığım malzeme miktarlarını yazacağım. Lazanyayı yufka ile yapıyorum çünkü küçücük lazanya makarnası çok pahalıydı ilk araştırdığımda. Bize lazım olan ise onun üç katı ben de yufkalı denedim ve hep öyle yapıyorum. Malzemeler: Katlara koymak için 4 yufka ; İç harcı için, 250 gr kadar kıyma, 2 soğan, 2 havuç rendesi, 10-15 tane mantar, 4-5 adet sarımsak, tuz, kekik, karabiber, fesleğen, kavurmak için sıvıyağ Beşamel sos için, 1,5 litre süt, 6-7 çorba kaşığı tepeleme un, tuz, biraz margarin, biraz karabiber (isteğe bağ

Lahanalı Makarna

Dün lahanaları çöpe gitmekten kurtarmak için ne yapsam diye düşündüğümü söylemiştim. Sarma ve salata dışında beyaz lahanayı pek tüketemiyoruz biz. Dün yabancı sitelerden araştırdım. Farklı tarifler var çok sayıda ama etle servis edilen olmasını istemiyorduk. Bu haftayı sebze haftası ilan etmiştik. Daha sonra makarnalı bir tarife rasladım. Neden olmasın dedik ve beraber yaptık eşimle. Kesinlikle daha sık yapılacak. Çünkü lahana tadını fazla almadan hoş bir lezzet elde ettik. Tarifi elbette biraz değiştirdik. Yakışacağını düşündüğümüz şeyleri ilave ettik. Yapılışına gelince. Küçük bir kuru soğanı piyazlık doğradım, lahanaları ince ince dilimledim, 1 havucu rendeleyip ilave ettim. Bunları az zeytinyağında kısık ateşte kavurdum. Sebzeleri fazla öldürmeyecek şekilde. İçine 4-5 sarımsak doğradım, pul biber ve karabiber ilave ettim. Ateşten almaya yakın ise küp küp doğranmış iki domatesi ve bol maydanozu ilave ettim. Birinci resimdeki nefis karışım çıktı ortaya. Daha sonra haşlanm

Girit Usulü Patates

Adının bu olduğundan emin değilim zira internette bu adla kayıtlı hiç yemek yokmuş. Kayınvalidem yapar bu yemeği ve o söylemişti, bu yüzden ona güvenerek bu ismi veriyorum. Ce gittiğinden beri yemek neredeyse hiç yapmıyorum, daha çok atıştırmalık hafif yiyecekler hazırlıyor, ya da başka yerde yemiş oluyorum. Bu Pazar evimde, fazla malzeme kalmamış ve sıcaktan canım birşey yemek istemiyorken, keyifle yiyebileceğim tek yemek bu. Aslında orjinalinde, arpacık büyüklüğü (yada biraz daha irisinden) dilimlenmemiş bütün halde soğanlar ve yine minik sarı patatesler var. Bunlar bütün olarak zeytinyağı ile birlikte ateşe konuyor ve kendi suyunda pişiyor. Ancak ben evde iri soğanlar olduğu için onları iri parçalara böldüm, patatesim yine sarı patatesti ama büyük oldukları için onları da doğradım. Kapalı kapak ile bir tencerede (mümkünse yapışmayan bir tencere) pişiriliyor. Ateş çok kısık olmayacak (ben ilk başta harlı, sonra orta ateşte pişiriyorum) çünkü özelliği o ki, soğanlar ve patatesler