Yoğurtlu Yumurta (Çılbır)



Acil karın acıkmalarında, kısa sürede yapılabilecek ve ekmeğinizi bana bana parmaklarla yenilecek bir yemek bu. Biz yoğurtlu yemek diyoruz ama çılbır tarifleri diye arayınca da benzer görüntüler çıkıyor. Oysa çılbır Vikipedia'ya göre içinde et ve yufka bulunan daha farklı bir yemekmiş ki, ben de içinde başka şeyler olduğunu da biliyordum.




Önce ocakta veya kettle da suyu kaynatıp, fokurdayan suyun içine yumurtayı kırın (ben tek kişilik yaptım ama aynı anda tencereye birden fazla yumurta kırabilirsiniz, tek tek yapmanıza gerek yok). Sonra köpürecek, taşacak (aman dikkat) ve yumurta pişecek. Bu aşamada iki seçenek var, ya sarısı tamamen sertleşmiş, ya da patladığında akacak kadar sıvık. Bu sizin zevkinize kalmış. Ona göre pişirme süresini ayarlayın, aynen haşlama gibi. Yumurtayı alırken tencerede bazı köpüren yumurta beyazları kalacak, hepsini almıyoruz sadece bütün halde olan kısmı alıyoruz, diğer kısımlar görüntü açısından da pek hoş değil.




Sonra ayrı bir kapta sarımsaklı yoğurt hazırlayın ve pişen yumurtayı tabağa alıp, yoğurda gömün.




Üzerine tereyağ, margarin yada sıvıyağda yakılmış toz biber dökün.




Ve ekmeğinizi bana bana yiyin.

Afiyet olsun :)
SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

8 enfes yorum:

derya dedi ki...

Canım benim çılbıra bayılırım elle
rine sağlık öpüyorum.

NeS dedi ki...

iyi aklıma getirdin valla hep aynı yumurta yapıp yemekten sıkılmıştım. :)

e. t. dedi ki...

bizde buna çılbır deriz.
yumurtayı haşlayıp yoğurdun içine doğrayıp, üzerinede tereyağ yerine kaymak kavurup dökeriz, sonrada aynen dediğin gibi parmaklarımzı yeriz :)
ayh inşallah eve gidince mutlaka yapmam lazım !

yelpazesu dedi ki...

ETKİNLİĞİME BUYRUN…

DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN
HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOOOR!!
http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin TAVUK YEMEKLERI*11* "

Etkinliği

25 -Şubat 15- Mart-2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://papatya68.blogspot.com/ tarafından düzenlenen yemek etkinlikleri "11" ‘’Tavuk Yemekleri’’ Etkinliğine ben http:// yelpazesu.blogspot.com ev
sahipliği yapacağım.Beni yalnız bırakmazsanız sevinirim arkadaşlar.Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınlıyorsunuz,benim linkimi verip hobidünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtiyorsunuz ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber
veriyorsunuz işte bu kadar Siteniz yoksa; yelpaze41@gmail.com adresime mail atıyorsunuz,isminizle
yayınlıyorum.İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.
Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma
bakmasınlar.Katılımlarınızı bekliyorum..
Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.SEVGİLER:::
GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK ÜZERE... NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler

Krnc dedi ki...

Ben yumurtayı bol yağda kızartıp tabağa alıyorum ve üstüne sarımsaklı yoğurdu ekliyorum ve en üste de biberli yağ döküyorum enfes oluyor:)
Elinize sağlık,harika görünüyor(:

meri dedi ki...

Bir yumurta ancak bu kadar lezzetli görünebilir.Elinize sağlık.

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

çok hoş bir bloğunuz var bayıldım :) ayrıca tarif de fotoğraflar da harika. ellerinize sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Feyza S. dedi ki...

Dukan diyeti yapan eşime, protein yüklü bir tarifi olduğu bu güzel lezzeti denedim; beğenildi. Blogumda da yayınladım tarifinizi. Çok teşekkürler! Ellerinize sağlık!