Ana içeriğe atla

Sulu Köfte, Pastırmalı Rokalı Yumurta, Fırında Makarna


Dün akşam eşime güzel bir yemek hazırlamak istedim, aslında resimde görülenden daha fazla şey yaptım ama sadece bunları çektim. Ekşili sulu köfte ki eşim bayılır. Köftenin içine neler konacağı konusunda emin değildim. Birçok siteye baktım ve kendime göre şu şekilde yaptım. Ancak anneminkine benzemedi sanırım onunki daha sadeydi.


Kıyma, ufalanmış ekmek, soğan, maydanoz, pirinç, yumurta ve biraz karabiber ile kimyon ekledim. Bu haliyle aynı kuru köfte tarifine benzedi. Farklı olarak içinde biraz da pirinç var.

Biraz sıvıyağ ilave ettiğim kaynar suda pişirdikten sonra bir kasede 1 yumurta, biraz un ve yarım limon suyunu karıştırdım, biraz da su kattım çünkü çok koyu idi. Sonra bu karışımı köftelere yavaş yavaş dökerek biraz daha pişirdim ve kapattım. Servis ederken üzerine yağda kızdırılmış kırmızı biber döktüm.


Bu da geçen hafta annemlere gittiğimizde yaptığım birşeydi. Daha önce bu yazımda dergiden resmini çekip tarifini vermiştim. Benim yumurtalarımın kalın olması dışında çok nefisti. Biraz daha ince yapmalıymışım.


Dün akşam bir de fırında makarna yaptım. Çubuk makarnaları haşladım. Borcam tepsiyi margarin ile yağladım. Makarnaları yaydım ( makarna mitarı az geldi benim yoksa iki kat yapmayı düşünmüştüm), üzerine bol beyaz peynir ve maydonoz serptim. Ayrı bir kapta yaptığım beşamel sosu da döküp biraz kaşar peyniri takviyesi ile fırınladım. Beşamel sos tadını bir anda zenginleştiriyor ve sıradan bir peynirli makarnayı değiştiriyor.

Yorumlar

MAVİANNE dedi ki…
offf çok süper herşey
ellerine sağlık
Menü harikaymış :) Görüntü ve sunum da öyle, afiyet olsun.
Paşa dedi ki…
AMANIN BU NE BÖYLE NE GÜZELDE GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNE SAĞLIK..ORTADAKİ YUMURTAYI YEMİŞ OLARAK ÇOK LEZZETLİ OLDUĞUNU SÖYLEMELİYİM..
SMİLENA dedi ki…
enfes olmuşlar.harika şeyler yapıyorsun..
NeSTaL dedi ki…
yemek sitelerine iftardan sonra bakmak akıllıcaymış. :) görüntüler harika eminim tatları da öyledir. zaten paşa da belirtmiş. pastırmalı rokalı yumurta çok değişik duruyor. basit bir yumurtaya hayat katmış. :)
SenaBera dedi ki…
Hepsi de nefis görünüyor, ellerine sağlık... Ben sulu köftenin köftesine ekmek ve yumurta koymuyorum, yumurta harcı fazla cıvıklaştırıp zor yoğurulup, zor şekil verilir bir hale getiriyor önceki denemelerime göre.. Sanırım kalkıp bu saatte fırın makarna yapacağım....:)
Yumurtalı sarmaya bayıldım, hemen yapmalıyım :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hünkar Beğendi, Kıtır Ekmek, Piyaz, Hardallı Yumurta

Dün akşam yaptığım yemeklerin resmini çektim. Artık eskisi gibi özenli yemekler yaptığım için Ce halinden çok memnundu.

Hünkar Beğendi

En iyi yaptığım yemeklerden biridir. İşten eve gider gitmez patlıcanları ocağa közlenmesi için koyarım. Sonra üstümü değiştirir mutfağa koşup yemeğe devam ederim. Dün mutfağa girip tüm işlerimi bitirmek 45 dakkamı aldı.

Yemek üç temel aşamadan oluşuyor. Patlıcanlar, beşamel sosu, ve et yemeği.

İki orta boy soğanı düdüklü tencerede biraz salça ile kavurduktan sonra (tabiki sıvı yağ yada zeytin yağı ile), yarım kilo kuzu soteyi de ilave ederek, tuz, karabiber, kekik ile kavuruyorum. Küp küp doğranmış iki domatesi de koyduktan sonra su ekleyip pişmeye bırakıyorum. (Ama akşam domates eklemeden kapağı kapatmışım unuttuğumu sonradan farkettim)


 Diğer yanda közlenmiş patlıcanları püre haline getirdikten sonra sosu yapmaya başlıyorum. Patlıcanlar fırında da közlenebilir ancak ben ocak üstünde olanını daha lezzetli buluyorum. Ateşin teması ile oluşan hafif yanık…

Yufkalı Lazanya

Kaç gündür yemek yapmadım doğru dürüst, hem kalan yemekler vardı, hem de birgün annemlerde kalmıştık. Bu gün sevgililer günü olması nedeniyle dün akşamdan sevgililer günü haftasonu kutlamalarına başladım.

Eşime ufak bir hediye aldım ve sevdiği bir yemeği yapmak istedim. Daha önce çokça yaptım ama tarifimi yazdığım kağıdı kaybetmişim. Dün internetten baktım yine ancak eskiden nasıl yaptığımı hatırladım ve ona göre yaptım.



Resimde görülen oval borcam için kullandığım malzeme miktarlarını yazacağım. Lazanyayı yufka ile yapıyorum çünkü küçücük lazanya makarnası çok pahalıydı ilk araştırdığımda. Bize lazım olan ise onun üç katı ben de yufkalı denedim ve hep öyle yapıyorum.

Malzemeler:

Katlara koymak için 4 yufka ;

İç harcı için, 250 gr kadar kıyma, 2 soğan, 2 havuç rendesi, 10-15 tane mantar, 4-5 adet sarımsak, tuz, kekik, karabiber, fesleğen, kavurmak için sıvıyağ

Beşamel sos için, 1,5 litre süt, 6-7 çorba kaşığı tepeleme un, tuz, biraz margarin, biraz karabiber (isteğe bağlı)

Bir de kaşar pe…

Çikolatalı Puding

Diyetteyim ama arada canım tatlı çekiyor. Böyle anlarda en ideal tatlı pudingdir benim için. Hem çikolatalııııı hem de sütlü tatlı. Diyetisyenime 3 haftada bir gidiyorum ve 3 hafta içinde birkaç porsiyon tatlı yememde sakınca olmadığını söylemişti.



Pudinge gördüğünüz üzere bol bol poz verdirdim. Böylece farklı renk örtülerle nasıl bir izlenim bıraktığına dair bir fikrimiz oluşur.



Pudingi yapmak kolay, hazır yapıyorum ben ama hazır istemezseniz, un (yada nişasta) şeker, kakao sütle karıştırılır, biraz da margarin atıyorum içine ben. Kıvamı gelene kadar karıştırılır. Üzerine bir kağıdı kalp şeklinde keserek hindistan cevizi döktüm, şekilli oldu.



Asıl gelmek istediğim konu ise pudingin kalorisi. Piştikten sonra 100 gr puding 134 kcal yazıyor üzerinde. Ben yarım yağlı sütle yapıyorum 100 kcal olsun. Bir kasede ortalama 200 gr olsa 200 kcal aldım.

Şimdi evde olan çikolataların üzerindeki değerlere bakıyorum. Mesela evde Albeni vardı, 100 gramı 486, 1 paket 194 kalori imiş. Bir de Çokonat …